3. joulukuuta 2010

Esipuhe

Päätin useamman vuoden jahkailun jälkeen aloittaa kirjoittamaan blogia. Tarkoitus on kertoa enimmäkseen seikkailuistani teknologian ihmeellisessä maailmassa: koodaus- ja elektroniikkaprojekteistani, sekä tarvittaessa kommentoida informaatioteknologiaa sivuavia ajankohtaisia uutisia. Harrastuksiini kuuluvat myös musiikki ja kamppailulajit, joista saatan myös satunnaisesti kirjoitella, mutta pääpaino on tarkoitus pitää teknologiasektorilla.

Aluksi lienee soveliasta kertoa hieman itsestäni. Olen jyväskyläläinen opiskelija, amatöörimuusikko ja tuleva ohjelmistotekniikan insinööri. Opinnoissani suuntaudun elektroniikkajärjestelmien ohjelmointiin. Koulun ulkopuolella olen innokas Linuxin sekä avoimen lähdekoodin kannattaja. Olen käyttänyt Linuxia vuodesta 2003 pääasiallisenä käyttöjärjestelmänäni ja sitä kautta tutustunut sen sielunelämään monelta eri kantilta niin palvelin-, työpöytä- kuin sulautetuissa sovelluksissa.

Potentiaalisista jutunaiheista voin mainita sen verran, että tällä hetkellä minulla on työn alla muutamia Androidiin ja Arduinoon liittyviä koodausprojekteja. Niistä tarkemmin kun ne ovat julkaisukelpoisessa vaiheessa.

Kirjoittelen netissä vaihtelevalla frekvenssillä erilaisilla forumeilla. Kirjoitan aina omalla nimelläni, joten minua ei liene vaikea tunnistaa. Lisäksi minut löytää Twitterissä käyttäjätunnuksella janne_oksanen.

Kiitos mielenkiinnosta ja tervetuloa lukemaan blogiani!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti